Slavko Midzor/PIXSELL
Slavko Midzor/PIXSELL

MUČNA POZADINA PROMETNOG KAOSA: ‘Pokazalo se da nitko u Ministarstvu prometa ne vlada situacijom, napravili su ogromnu štetu turizmu’

Autor: Željko Marušić

Vozače se nije upućivano na alternativne pravce: iz sjevera da u Perušiću i Gospiću silaze s autoceste A1, na državnu cestu prema Oštarijama, Karlobagu, Maslenici i Zadru, odnosno Budaku, Svetom Roku, Gračacu, pa Kninu, odnosno Benkovcu. Iz pravca juga kolone vozila s autoceste A1 trebalo je skidati već iza Splita, pa u Šibeniku, na državnu cestu Drniš - Knin - Gračac...

Najveće prometne gužve na autocestama u povijesti Hrvatske, koje su desetke tisuća naših građana i stranih turista izložile ekstremnom maltretiranju, uz poludnevno čekanje na najvećim vrućinama, u 40-kilometarskim kolonama, napravile su neprocjenjivu štetu našem turizmu, za ovu i sljedeće sezone.

Preda su se preklopili negativni utjecaji prve velike smjene turista, ekstremne bure i požara kod Zatona Obrovačkog, pokazalo se da je prometni sustav, prvenstveno Ministarstvo prometa… i HAC sve zateklo potpuno nespremne i nesposobne. To je potpuno neprihvatljivo, tim više što je dobro poznato da je trasa autoceste A1 određena političkim, a ne stručnim kriterijima, bez provedene stručne studije o utjecaju vjetra na promet te da je zbog toga razmjerno često podložna zatvaranju.

Nastale su 40-kilometarske kolone, vozači su bili ostavljeni na milost i nemilost prometnog kaosa, neki su se u nehumanim uvjetima snalazili sijekući žicu u potrazi za kakvom-takvom cestom za izlazak. Pokazalo se još jednom da nitko u Ministarstvu prometa… ne vlada situacijom, sve je ostavljeno stihiji i snalaženju pojedinih službi, odnosno pojedinaca. Svemu je kumovala neorganizirana i nedjelotvorna tehnička Vlada, čiji čelnici, u osjetljivim okolnostima za vitalne nacionalne interese, nisu na radnom mjestu.

– Neodgovornost i nestručnost Ministarstva prometa i HAC-a, u situaciji koja se mogla i trebala predvidjeti, napravili su neprocjenjivu štetu turizmu, za ovu i sljedeće sezone.

– Pokazalo se još jednom da nitko u Ministarstvu prometa ne vlada situacijom, bilo da je prometna sigurnost u pitanju ili rješavanje kriznih, kaotičnih događanja poput aktualnih.
– Loše je odradio i HAK, osim uputa da se ne kreće na put nije bilo upotrebljivog savjeta, vozači su se žalili da su informacije neažurne i pogrešne, a sve je zaokružilo nesnalaženje prometne policije.

Ključne pogreške:

Vozače se nije upućivano na alternativne pravce: iz sjevera da u Perušiću i Gospiću silaze s autoceste A1, na državnu cestu prema Oštarijama, Karlobagu, Maslenici i Zadru, odnosno Budaku, Svetom Roku, Gračacu, pa Kninu, odnosno Benkovcu. Iz pravca juga kolone vozila s autoceste A1 trebalo je skidati već iza Splita, pa u Šibeniku, na državnu cestu Drniš – Knin – Gračac…

Nisu se potpuno otvorile naplatne kućice na Svetom Roku, čime bi se znatno smanjile gužve, a ‘šteta’ zbog nenaplaćene cestarine bila bi mnogostruko, neprocjenjivo manja od nastale izravne i neizravne štete zbog prometnog kaosa i maltretiranja naših građana i turista.

Policija je propustila izdvojiti teška vozila, autobuse, kampere i motocikle, a potom osobna, u kolonama pod pratnjom (‘rotirkama’), brzinom do 30 km/h, bez objektivnog rizika, provesti kroz područje zahvaćeno burom.

Autor: Željko Marušić

ZADNJE VIJESTI