Igor Kralj/PIXSELL
Igor Kralj/PIXSELL

Dizelske motore miču zbog emisija? Nemojte se šaliti. Politika!

Autor: Željko Marušić/autoportal.hr

Hajku protiv dizelaša potiču interesni lobiji, jer će dugoročno rasti potražnja za dizelskim gorivom kojeg manjka, a benzina ima više od potreba

Dizelskim motorima su dani odbrojani i njihov će tržišni udio početi padati. To prenose brojni mediji, a gdje ima dima ima i vatre. Ne zato što je u pitanju njihova štetnost, zbog ispuštanja čađe i dušikovih oksida, jer su količine propisane normom Euro 6 toliko male, da ih je teško i izmjeriti.

Postoje istraživanja koja pokazuju kako su te preostale najsitnije čestice najopasnije, jer ih uvlačimo najdublje u pluća. Ali tako se tvrdilo da je margarin zdraviji od maslaca, pa potom suprotno, da su za krvožilni sustav korisne male količine alkohola, pa opet da nisu.

Iza svega su višestruki interesi velikih ‘igrača’, jer će dugoročno rasti potražnja za dizelskim gorivom kojeg manjka, a benzina ima više od potreba. Europska će komisija uskoro propisati veća davanja za dizelaše. Zato trošite dizelsko gorivo dok je jeftinije od benzina. Uskoro neće biti.

Je li vam malo neobično da Daimler novu seriju dizelaša, 4 cilindarskih OM 654 i 6-cilindarskih OM 656, najboljih dizelskih motora u povijesti, razvija i uvodi u vrijeme kad ih ‘svi otpisuju’? Jesu li baš u Stuttgartu blesavi, ili dizelaši, za koje je dokazano da realno stvaraju 20 posto manje CO2, donose ekološku katastrofu?

Navodno ispuhuju četiri puta više dušikovih oksida i 22 puta više čađe, premda egzaktno izmjerenih rezultata za aute sličnih karakteristika, s dizelskim i benzinskim motorima, u istim uvjetima, baš i nema. A i ‘dokazi’ o ekstremnoj štetnosti tih plinova podsjećaju na sotoniziranje prirodnog sunčevog zračenja, kako bismo se mazali kremama sa stotinama kancerogenih spojeva.

Bit će da je više riječ o politici, kao što je slučaj bio i s Dieselgateom. Svi su varali na isti način, a samo su Nijemci naj… Dakle, geostrateški su interesi u pitanju.

Izvor: autoportal.hr

Autor: Željko Marušić/autoportal.hr

ZADNJE VIJESTI