NJIH 329 KRENULO JE U POSJET DOMOVINI, a onda se dogodio trenutak koji je zauvijek ostao zabilježen u povijesti!
Pokrenuti slavni žičani tramvaji u San Franciscu – 1873.
Žica koja ih je pokretala pomicala se stalnom brzinom od oko 15 kilometara na sat.
Drugog kolovoza 1873. godine u San Franciscu počeli su voziti prvi tramvaji na žičani pogon, vozila javnog prometa po kojima je taj grad postao svjetski poznat. Takva su se vozila održala sve do danas, a postala su u međuvremenu jednom od najprepoznatljivijih turističkih atrakcija u San Franciscu. Riječ je o tramvajskim vozilima koja pokreće žica (kabel) ugrađena u cestu između dviju tračnica. Žica se pokreće konstantnom brzinom, a tramvajsko vozilo može stati na određenoj stanici otkvačivanjem od nje, dok put nastavlja ponovnim kvačenjem za nju. Zbog takvog pogona spomenuta tramvajska vozila ne posjeduju vlastiti motor i razmjerno su tiha, a mogu se uspinjati i po znatnim uzbrdicama.
Prva linija žičanog tramvaja u San Franciscu nosila je naziv Clay Street Hill Railroad, a protezala se po ulici Clay, koja prolazi i kroz znamenitu Kinesku četvrt San Francisca. Ta je linija bila komercijalno vrlo uspješna pa su je slijedile nove, tako da su do 1890. godine u San Franciscu otvorene čak 23 linije žičanog tramvaja. Žica koja ih je pokretala pomicala se stalnom brzinom od oko 15 kilometara na sat, a pogonjena je bila iz središnje strojarnice. Pojedinim tramvajskim vozilima upravljali su hvatači (engl. gripmen), koji su morali biti prilično vješti u otkvačivanju i kvačenju vozila za žicu. San Francisco danas je jedini grad u SAD-u u kojem još uvijek prometuju žičani tramvaji.
ZADNJE VIJESTI
NAKON OVOG NIŠTA NIJE ISTO! Povijesni dan koji je usmjerio tijek života svih nas
GLAVNI ZAGREBAČKI TRG NOSI IME PO SRBINU? Unatoč Šešelju, donosimo priču o banu Jelačiću, Hrvatu rođenom na današnji dan
(VIDEO) OVE GODINE ČETIRI ŽENE USMRTILI SU NJIHOVI PARTNERI Novom kampanjom, MUP senzibilizira muškarce