LLOYD1876_VIEW_OF_CLAY_STREET_SHOWING_THE_WIRE_RAILROAD_pg191

Pokrenuti slavni žičani tramvaji u San Franciscu – 1873.

Autor: dnevno

Žica koja ih je pokretala pomicala se stalnom brzinom od oko 15 kilometara na sat.

Drugog kolovoza 1873. godine u San Franciscu počeli su voziti prvi tramvaji na žičani pogon, vozila javnog prometa po kojima je taj grad postao svjetski poznat. Takva su se vozila održala sve do danas, a postala su u međuvremenu jednom od najprepoznatljivijih turističkih atrakcija u San Franciscu. Riječ je o tramvajskim vozilima koja pokreće žica (kabel) ugrađena u cestu između dviju tračnica. Žica se pokreće konstantnom brzinom, a tramvajsko vozilo može stati na određenoj stanici otkvačivanjem od nje, dok put nastavlja ponovnim kvačenjem za nju. Zbog takvog pogona spomenuta tramvajska vozila ne posjeduju vlastiti motor i razmjerno su tiha, a mogu se uspinjati i po znatnim uzbrdicama.

Prva linija žičanog tramvaja u San Franciscu nosila je naziv Clay Street Hill Railroad, a protezala se po ulici Clay, koja prolazi i kroz znamenitu Kinesku četvrt San Francisca. Ta je linija bila komercijalno vrlo uspješna pa su je slijedile nove, tako da su do 1890. godine u San Franciscu otvorene čak 23 linije žičanog tramvaja. Žica koja ih je pokretala pomicala se stalnom brzinom od oko 15 kilometara na sat, a pogonjena je bila iz središnje strojarnice. Pojedinim tramvajskim vozilima upravljali su hvatači (engl. gripmen), koji su morali biti prilično vješti u otkvačivanju i kvačenju vozila za žicu. San Francisco danas je jedini grad u SAD-u u kojem još uvijek prometuju žičani tramvaji.

Autor: dnevno

ZADNJE VIJESTI