Čovjek koji je sagradio najveći teleskop i otkrio planet Uran – 1738.

Autor: dnevno

Izradio je i detaljan katalog nebeskih maglica te prvi otkrio postojanje binarnih zijezda.

Znameniti njemačko-britanski astronom William Herschel rođen je 15. studenog 1738. godine. Herschel  je najpoznatiji kao otkrivač planeta Urana (to je bio prvi planet koji su znanstvenici otkrili nakon antičkog razdoblja). Rođen je u Njemačkoj, pod imenom Friedrich Wilhelm Herschel. Rodio se u Hannoveru, gradu kojim je u to doba vladao kralj Velike Britanije George II. U dobi od oko 19 godina preselio se u Englesku. Brzo je naučio engleski jezik, a koristio se imenom Frederick William Herschel.

Herschel se u Engleskoj isprva bavio glazbom, a skladao je 24 simfonije i mnoga druga djela koja su do danas uglavnom zaboravljena. Međutim, s vremenom se sve više zanimao za astronomiju i matematiku  Počeo je izrađivati vlastite teleskope, čija je ogledala sam brusio i glačao, i po 16 sati na dan. Iz vrta svoje kuće u Engleskoj promatrao je zvijezde i ostale nebeske objekte. Prijelomni trenutak u njegovom životu bio je otkriće planeta Uran 13. ožujka 1781. godine. Ovo ga je otkriće učinilo poznatim te mu omogučilo da se potpuno posveti astronomiji. Herschel je novootkriveni planet nazvao Georgium Sidus, u čast britanskog kralja Đure III. no ime nije prihvaćeno u javnosti.

S vremenom je gradio sve veće teleskope, da bi 1789. dovršio svoj najveći teleskop – 12 metara dug primjerak s ogledalom promjera čak 120 centimetara. Ta je sprava tijekom 50 godina držala titulu najvećeg teleskopa na cijelom svijetu. Ukupno je konstruirao preko 100 teleskopa pomoću kojih je otkrio dva saturnova (Mimas i Encelad) i dva Uranova (Titan i Oberon) satelita. Izradio je i detaljan katalog nebeskih maglica (Herschelov katalog) te prvi otkrio postojanje binarnih zijezda. Pripisuje mu se i otkriće binarnog zračenja.

Astronomijom su se bavili i njegova sestra Caroline, koja mu je bila asistent te je otkrila mnoštvo kometa, te sin John.

Herschel je poživio sve do svoje 84. godine i umro je u gradiću Slough nedaleko od Londona. Po njemu se zove svemirski teleskop Herschel koji je lansirala Europska svemirska agencija uz troškove od preko 1.000.000.000 eura.

Autor:dnevno