Davor Javorovic/PIXSELL

Koliko mladi znaju o Domovinskom ratu? Osvrt ovog mladića svijetla je točka!

Autor: dnevno.hr

Osvrt na Plavšićevu knjigu iz pera 20-godišnjaka oduševio je autora knjige, ali i njegove suborce na društvenim mrežama

Jedan od branitelja Vukovara, Damir Plavšić, autor je knjige “Bitka za Vukovar, ne plači moj dobri Anđele”, o kojoj je naš portal u više navrata pisao. Riječ je o autentičnom rukopisu branitelja koji je svoja ratna sjećanja pretočio u tekst koji je danas svjedok jednog vremena.

No, koliko takve knjige čitaju mladi narašataji i koliko uopće znaju o Domovinskom ratu?

O toj su temi HOS-ovac Damir Markuš i Damir Plavšić već govorili i na HRT-u 2016., kada se ispostavili da prethodne godine na maturi 40 posto učenika nije znalo što je to Ovčara i gdje se nalazi, a 80 posto ne zna datum pada Vukovara.

>>> MARKUŠ I PLAVŠIĆ PROBILI ‘PRVU CRTU’ MEDIJA I ŠOKIRALI HRT: ’40 posto maturanata ne zna što je Ovčara!’ (VIDEO)

Da nije baš sve tako crno na društvenim je mrežama pokazao sam Plavšić, podijelivši zanimljiv osvrt na njegovu knjigu iz pera jednog mladića.

“Naša djeca i mladi o Domovinskom ratu koji je nakon 800 godina stvorio slobodnu i neovisnu Hrvatsku, danas ne znaju gotovo ništa. Upravo zbog toga mi je posebno drago kada se javi mladi čovjek koji o ratu zna gotovo sve, koji iznimno poštuje Hrvatske Branitelje i bori se da se istina o Domovinskom ratu i hrabrosti Branitelja proširi među mladima. Taj mladi čovjek kojega iznimno poštujem zove se Mladen Lončar. Molim vas pročitajte njegov osvrt na moju knjigu ‘Bitka za Vukovar, ne plači moj dobri Anđele'”, napisao je Plavšić, a osvrt 20-godišnjeg Lončara prenosimo u cijelosti:

Moji dojmovi, osjećaji i osvrt, na knjigu “Bitka za Vukovar“ pisca Damira Plavšića

Prije nego sam i otvorio knjigu, sjeo sam u sobu za stol, ugasio sam svijetlo te upalio svijeću. Imam veliko znanje o Domovinskom ratu, o herojskoj obrani Vukovara i legendarnim vitezovima koji su branili grad, i zato ću i napisat nekoliko riječi kako bi moja generacija i svi koji smo rođeni nakon rata, počeli njegovati vrijednosti koje je Domovinski rat obranio a to su Vjera, Ljubav i Domovina.

Kada sam počeo čitati knjigu, u potpunoj tami osvijetljenoj samo svijetlošću jedne svijeće, u glavi sam promatrao slike srušenog Vukovara i mora ljudi koji hodaju u koloni smrti. Na samom početku knjige nalazi se jedna divna pjesma koja detaljno prikazuje strah i očaj jedne predivne plavokose djevojčice. To je jedna duhovna pjesma sa jakom porukom snage vjere a u kojoj djevojčica nakon svih patnji dolazi u raj, u svjetlost gdje ju svi anđeli na nebesima primaju u svoj nebeski zbor. Pjesma je ostavila jak pečat u mojim osjećajima.

Kasnije u knjizi čitam o herojskoj obrani grada gdje šačica vojnika s vjerom u Boga i krunicama oko vrata stoji nasuprot četničkim hordama zla. Kroz priče u knjizi jednostavno ulazim u jesen 91. i imam osjećaj da sam sa vama, s hrabrim Hrvatskim vitezovima. Čitajući knjigu točno sam pred očima mogao zamisliti vas i vaše suborce kako se hrabro, istinski borite za slobodu, istinu, civile i što je najvažnije za Krista koji vas je čuvao u najtežim trenucima vašeg života.

Najviše mi se dojmio prikaz borbe za Caffe bar London i sada me prođu trnci po tijelu kada sam pročitao kako je Hrvatski vojnik dobio snajperski metak u glavu i pao tupim udarcem na pod. Onda i sama predaja grada koja je u knjizi lijepo opisana, a pogotovo ta ironija da ljudi s kojima ste bili u podrumu prije predaje i disali isti zrak, da oni prilikom predaje pokazuju svojim “osloboditeljima“, prstom, koga treba izdvojiti i likvidirati isto kao što je Juda poljubio Isusa i s time ga izdao, jer četničke horde su bile vođene mržnjom i žeđi za Hrvatskom krvlju nedužnih ljudi.

Danas se pad Vukovara opisuje krvavim pirom srpske vojske, a ja ću bit slobodan i napisat sotonskim balom jer nijedna rakija ni droga ne mogu natjerati čovjeka da ubija, siluje, kolje i muči, to može samo sotona!

Sama patnja kroz srpske logore koje ste također opisali u knjizi je jeziva i što ste morali sve proživjeti za našu Hrvatsku jer isto što je Isus na križu trpio za sve ljude tako ste vi trpjeli za svoj narod.

Ova knjiga mora pronaći put da postane školska lektira i da je naša mladost čita jer budućnost je u njihovim rukama i da znaju da je ovo bio Domovinski obrambeni rat a ne građanski kako nam žele nametnuti oni koji su nam nametnuli rat 90-ih. Protiv te iste srpske politike iz Beograda moramo se boriti i sada u miru.

Damire, hvala vam na knjizi, na predstavama koji izvodite diljem Lijepe Naše i svijeta, a isto tako hvala vam što branite vrijednosti Domovinskoga rata.

S poštovanjem, Mladen Lončar, rođen 16. 1. 1997. u Splitu.

Autor:dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.